27 Kasım 2014 Perşembe

SENNHEISER PX 100 ii İNCELEMEM



KULAKLIĞA O KADAR PARA VERİLİR Mİ?

Evet kulaklığa o kadar para verilir mi? diye sorarak başlamak istiyorum, çünkü insanlar genelde bu tepkiyi veriyor. Aslında sadece kulaklık değil, değer verilen, keyif veren her şeye para harcanabilir bence. Kulaklık işi de böyle. Eğer müzik sizin için önemliyse enstrümanları tek tek duymak istersiniz ya da bas güm güm vursun kafamın içinde hissedeyim dersiniz. Çok normal. Dolayısıyla imkan varsa verilir bence.


Benim bugün bahsedeceğim kulaklık aslında o kadar da pahalı bir kulaklık değil, fiyatı en son 180 TL. civarındaydı, hala daha "yuh bu mu pahalı değil?" diyenler varsa, zaten bu yazıyı hiç okumasınlar. Zira 1000 lira ve üstü kulaklıklar da olduğunu hatırlatıp, Sennheiser'ın bu modelinin fiyatının hakkını fazlasıyla verdiğini ve gayet kaliteli bir müzik zevki sunduğunu söyleyeyim.


Kulaklığın kaç desibel olduğunu hatırlamıyorum açıkçası, teknik bilgilere ürünün satışını yapan her yerden rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Benim özellikle bahsetmek istediğim şeyler, bir kullanıcı olarak kulaklığı nasıl bulduğum olacak ama kulak konusu oldukça değişken bir konu olduğundan naçizane fikirlerimi paylaştığımı da söyleyebilirim. Neyse konu fazla dağılmadan başlayayım. 


Kulaklık oldukça hafif, kafanızın üzerine ve kulaklarınıza baskı yapmıyor. Ayrıca kulaklığın taç kısmına eklenmiş olan süngerler de konforu arttırıyor. Bence bir kulaklıkta en önemli unsur olan kablo kalitesi ise gayet iyi. Kumaş kablo kullanılmamasına rağmen kullanımı zorlaştıran bir tarafı yok ve şimdiye kadar hiçbir problem çıkarmadı. Kulaklıkla çok uyuya kaldığımı ve kablonun kim bilir ne badireler atlattığını da düşünürsek, 2 senedir kullandığım kulaklıktan hala daha bir arıza çıkmadığını belirteyim (Aman Maaşallah diyeyim). Kulaklığın ses kalitesi ise oldukça iyi, daha takar takmaz "harbiden de kaliteliymiş" dedirtiyor insana. Yalnız kulaklığın bas ağırlıklı olduğunu ve özellikle bas ağırlıklı şarkılarda coştuğunu vurgulayayım. Klasik veya daha sakin müzikler dinliyorsanız diğer kulaklıklardan pek farkını göremeyebilirsiniz. Bu nedenle bas ağırlıklı müzik dinleyenlere tavsiye ediyorum. Kulaklığı hangi cihazlarla denediğime gelirsek, Ipod Touch, Iphone 4S, Note 3 telefon ve MSI GE 70 laptop ile kullandım. Portatif cihazlar için de en muhteşem performansı Apple ürünleri ile verdi ki bu da müzik konusunda kendini kanıtlamış bir marka için gayet normal. Apple ürünleriyle kullanırken sesin de oldukça yüksek çıktığını belirteyim. Bu arada kulaklığınızı kullanmadığınız zamanlarda fotoğraflardaki gibi katlayayıp gömlek cebinize falan koyabiliyorsunuz.



Peki kulaklığın bu kadar artısını saydık eksisi yok mu? Var tabii. Biri açık bir kulaklık olduğu için dışarıya da bangır bangır yayın yapması (ama bu açık kulaklıkların hepsinde olan bir şey, eksi sayılmamalı belki de), ikincisi de beyaz rengi nedeniyle çabuk kirlenmesi. Siyah rengi de var mıydı hatırlamıyorum, varsa o tercih edilse daha iyi olur.

Sennheiser kulaklık konusunda bayağa kendini kanıtlamış bir marka, azıcık bu işlere merakı olan bilir zaten. Ben bu markanın CX 300 ve CX 200 serilerini de kullanmış biri olarak hiç çekinmeden gidip 3. kulaklığımı da Sennheiser aldım. Diğerlerine ne oldu derseniz? Benim hatam nedeniyle bozuldular. PX 100 ii'yi CX serilerinden daha rahat buldum, ses kalitesi olarak kıyasla derseniz de CX 300 ile kafa kafaya gibi derim. Tabii hatırladığım kadarıyla söylüyorum bunları, zira CX 300'ü kullanalı çok oldu. PX 100 ii kulaklığı gümbür gümbür müzik dinlemeyi seven herkese tavsiye ediyorum, ama sık seyahat eden biriyseniz dışarıya ses vermemesi açısından CX serisi kulak içi bir kulaklık tercih etmeniz daha yerinde bir karar olacaktır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder