23 Kasım 2014 Pazar

ASSETTO CORSA




ASSETTO CORSA AŞKIM

Yıllardır yarış simülasyonlarıyla yatıp kalkıyorum. Bu uğurda kaç direksiyon eskittim, kaç konsol aldım, kaç pc topladım veya aldım ve donanıma ne kadar para harcadım unuttum açıkçası. Saf yarış simülasyonlarını herkes sevemez ya da oynamayı beceremez, ama sevenlerin de bu işe nasıl bir tutkuyla bağlı oldukları, bu işle nasıl ilgilendikleri ve "her oyunu oynarım abi" diyen kişilerden çok çok farklı oldukları aşikardır.

Assetto Corsa halen yapım aşamasında olan bir oyun olmasına rağmen çok sık olmasa da arayı fazla uzatmadan yayınlanan güncellemeleri ile beni benden almıştır. Hayatımda o kadar simülasyon oynamama rağmen bu oyundan aldığım sürüş hissi bambaşkadır ve ayrı bir kategoridedir. Dolayısıyla bu oyunu incelerken de biraz kıyak geçmek, daha doğrusu oyunun hakkını vermek istiyorum.

Oyunu açtığınız zaman gerçeğinden ayırt edemeyeceğiniz birbirinden güzel arabaların olduğu bir video ile başlıyor oyun. Mouse'a tıkladığımız anda bu güzelliği geçebiliyoruz ve fazla beklemeden menüye giriyoruz. İlk açılan menüde 3 ana başlık var. Main Menu, Career (ki kariyer kısmı henüz yeni eklendi) ve Special Events. Main Menüde, ayarlar ve profilimiz bulunurken, special events kısmında pek çok yarış modu bulunuyor. Bunlar drag, drift, quick race ve time attack modları şeklinde. Kariyer modunda ise Novice Series 1 (N1), N2, N3, N4, I1, I2, I3, T1, T2, T3 ve A1 modları bulunmakta. Ben henüz ilk 2 modu deneyebildim. Daha çok time attack ve practice takılıyorum. Zaten dediğim gibi kariyer modu da henüz yeni açıldı.

Oyundaki araç ve pist çeşitliliği maalesef çok fazla değil ancak oyunun henüz tam sürüm olarak yayınlanmadığını ve gelen güncellemelerle yeni araç ve pistlerin eklendiğini de belirteyim. Bazı markalarda çok fazla araç modeli varken, bazılarında 1 ya da 2 modele denk gelebiliyorsunuz.
Aşağıda araç listesini görebilirsiniz.

1- Abarth
               - 500
2- Alfa Romeo
               - Giulietta QV
3- BMW
               - 1M
               -  M3 E30
               -  M3 E30 GROUP A
               -  M3 E92
               -  M3 GT2
               -  Z4 E 89
               -  Z4 GT3
4- Ferrari
               - 312 T
               - 458 Italia
               - 458 GT2 
               - 599 XX EVO
               - F 40
               - La Ferrari
5- KTM
              - X- Bow R
6- Classic Team Lotus
      - Type 49
              - 98 T
              - 2 Eleven
              - 2 Eleven Gt 4
              - Elise 5C
              - Evora GTC
              - Evora GTE
              - Evora GTE Carbon
              - Evora GX
              - Evora S
              - Exige 240
              - Exige S
              - Exige Scura
              - Exige S Roadster
              - Exige V6 Cup
              - Exos 125
8- McLaren
              - MP4- 12C
              - MP4-12C GT3
9- Mercedes
              - SLS AMG
              - SLS AMG GT3
10- P4/5 Competizione Model 2011
11- Pagani
             - Huayra
             - Zonda R
12- Shelby Cobra
             - Cobra 427
             - Cobra 427 S/C
13- Tatuus
            - Formula Abarth

Buyurun burada da bazı pistlerimiz var:

1- Mugello
2- Spa
3- Silverstone
4- Silverstone- Natiual
5- Nürburgring GP
6- Monza 1966
7- Monza
8- Lippo Village Street Circuit
9- Magione
10- Imola

Oyundan tam anlamıyla zevk alabilmeniz için bir direksiyon sisteminin şart olduğunu da belirteyim. Oyun Fanatec'ten, Logitech'e ve Thrustmaster'a kadar pek çok direksiyon çeşidini destekliyor ve her türlü ince ayarı yapabilmenize olanak sağlıyor. Ben şöyle bir sistemle oynuyorum oyunu: Laptop ( MSI GE 70, i7 işlemci, Geforce GTX 765 M 2gb. ekran kartı, 8 gb. ram, 1 tb. harddisk ve 128 gb. SSD), Direksiyon (Logitech G27) ve laptop'un ekranı yetersiz kaldığı için full hd bir 32 inç Philips Tv. Oyun benim Pc'de gayet yüksek ayarlarda akıcı bir şekilde çalışıyor. Bu arada önemle belirtmek isterim ki eğer bu kadar komplike bir sistem kuramazsanız oyun Xbox 360 koluna da destek veriyor, ben de X Box 360'ta kullandığım X Box wireless direksiyonu takarak kullandım ve mükemmel sonuç verdi. G 27'yi tutmasa da direksiyon keyfi veriyor.




Aşağıda oyunla ilgili kendi çektiğim videoya ulaşabilirsiniz.





Son olarak bu oyunu simülasyon meraklısı herkese tavsiye ediyorum. Pc ve konsollarda denemediği simülasyon kalmamış biri olarak sözüme güvenebilirsiniz. İyi bir sistemle başına oturursanız başından kalkamayacağınıza eminim.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder