24 Kasım 2014 Pazartesi

KÜÇÜK MUCİZE PS VITA



PS VITA'LI GÜNLERİM

Ps Vita'yı evli erkekler için bir mucize olarak gördüğümü söylemekle başlayayım yazmaya. Neden? Çünkü eşinizin yanında Tv'yi alıkoymadan oyun oynayabiliyorsunuz, ya da yan odadaki Tv'ye geçip, Ps 4'ün başına kurulsanız bile, eşinizin "Hani yarım saate geliyordun" isyanlarından kurtuluyorsunuz. Böylece hem eşinizin yanında olabiliyorsunuz hem de o Tv izlerken, siz Ps 4'ün güzel grafikli oyunlarını hiç fena olmayan bir kalitede Vita'nızda oynama fırsatı buluyorsunuz. Bu nedenle oyun oynamayı seven evli erkekler için süper bir cihaz.

Vita'yı çıktıktan yaklaşık 3-5 ay sonra hiç de azımsanmayacak bir paraya aldığımda çok hevesliydim. O zaman daha ortada ne Ps 4 vardı ne de Remote Play muhabbeti. Ps 3'de desteklediği birkaç oyun vardı ama gerek görüntü kalitesinin kötülüğünden gerekse de oyun kıtlığından bu özelliğini öğrendikten sonra da kullanma gereğini pek duymamıştım. Neyse birkaç iyi oyun sipariş edip suyunu çıkarana kadar oynadıktan sonra, güzel oyunların gelmemesi üzerine Ps Vita hevesim kaçmaya başlamıştı ki, Ps 4'ün geleceği ve Ps Vita'daki Remote Play özelliği ile tüm oyunların oynanabileceği söylentileri başladı. Ben de bunun üzerine biraz bekleyeyim dedim. Firmanın bu hamlesi sanırım hem bendeki Vita'yı satılmaktan kurtarmıştır hem de popüleritesini kaybetmiş olan Vita'nın karizmasını geri kazanmasını sağlamıştır. Neyse konumuza dönecek olursak, Vita'yı elimde tutmaya karar verdim ve iyi ki tutmuşum. Yatarak, salonda oyun oynamanın keyfi gerçekten başka oluyor ve gerek grafik kalitesi olsun gerekse de oyunun akıcılığı olsun Vita sınıfı başarıyla geçiyor.

Vita'da remote play ile denediğim oyunları sıralayacak olursam: Battlefield 4 (Single player), Call of Duty Ghosts (Single player), Fifa 14 ve Fifa 15 demo, Pes 15 demo, Don't Starve, Infamous Second Son, Transistor ve birkaç küçük oyunun yanında Destiny. Bunlar arasında en uzun oynama süresine Destiny ile ulaştım ve çok memnun kaldım diyebilirim. Nişan alması falan gayet rahat ve oyun akıcı. Destiny'i Ps 4'de oynadığımdan daha çok Vita ile oynamışımdır herhalde. O derece memnun kaldım.

Ps 4 dışında Vita kendi başına nasıl bir cihaz derseniz? İlk çıktığında vaad edilen oyunları devam etseydi, cevabım "mükemmel" demek olurdu ama maalesef çok oyun olmasına rağmen, kaliteli oyunların olmamasından ötürü tek başına yeterli değil. Yani evimde gerçek bir konsolum ya da Pc'im olmasa Vita'yı tek başına oyun oynamak için tercih etmezdim ama Ps 4 ile birleşince cihaz mükemmelleşiyor.

Vita'nın kendine has oyunlarından en iyileri sıralamak gerekirse de Uncharted Golden Abyss, Gravity Rush, Lego serileri, Walking Dead serileri, Dynasty Warriors Next (Sonra ki çıkanı oynamadım), Little Big Planet (Özellikle bu oyunda kontroller mükemmel), Dungeon Hunter Alliance, Killzone ve herhangi bir Fifa serisi. Bu oyunlarda gerçekten çok zevk aldığımı ve beraber uzun süreli oyun saatleri geçirdiğimizi söyleyebilirim. Cihaz harika, fikir çok güzel ama destek az. Bu eksiği de remote play ile kapattığı için kücük canavar tekrar gözüme girdi diyebilirim.

Yazdıklarımı burada bitirirken, Vita ile Destiny'de Nightfall yapmaya gittiğimi de belirteyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder