23 Kasım 2014 Pazar

CALL OF DUTY GHOSTS





Call of Duty Ghosts

Bugün itibarıyla Ps 4 için aldığım Ghosts'u bitirdim ve diyebilirim ki leziz bir tat bıraktı ağzımda. Öncelikle Call of Duty'nin ilk serilerini saymazsak (Call of Duty 2 ayrı bir yerdedir benim için) son yıllarda oynadığım en aksiyon dolu, sıkmayan Call oyunuydu. 


Beni en çok büyüleyen oyundaki mekan çeşitliliği oldu, uzaydan, su altına, ormanlardan, askeri üslere kadar girilmedik yer bırakmamışlar oyunda. Bu nedenle de oyun akıcılığını kaybetmiyor. Görevler tekrarlı değil ve baymıyor. Araç sahneleri falan da gayet güzeldi.

Oyunun grafikleri bazı yerlerde gerçekten çok hoşuma giderken bazı yerlerde de biraz gözüme battı açıkçası. Özellikle uzay ve su altında geçen mekanlarda grafik kalitesi çok hoşuma gitti, elimde kol öylece durup manzaraya daldığım bile olmuştur. 

Oyunun en beğenmediğim tarafı ise yeni nesile geçtiğimiz şu dönemde hala karşımıza çıkabilen bazı bugların olması. Mesela yerde sürünüyorsun ve bir düşmanı vuruyorsun, onun yanına gidip silahını alayım derken, karakterimiz adamın içinden geçiyor. Bu olay yeni nesile yakışmıyor işte, bu tip şeylerin hala aşılamaması can sıkıcı. Bir de bazı ışıklar ve vazolara ateş ediyorsun delik oluşuyor ama kırılmıyor, bu da yapay kalıyor işte. Yeni nesilde insan daha gerçekçi yaklaşımlar bekliyor oyunlardan.

Oyunun multi kısmına ise hiç bakmadım. Call serilerinin her zaman senaryosu yeterli olmuştur benim için zaten konsolda multi oynamaya da pek alışamadım, o yüzden işin o kısmına hiç girmeyeceğim. Oyunu özetlemek gerekirse, klasik bir Call oyununun verdiği zevkin yanında, her zamankinden fazla olan mekan ve aksiyon çeşitliliği ile oyunun akıcılığı arttırılmış diyebilirim. Köpeğimiz Riley ile oynanan kısımlar ise beni pek sarmadı, değişiklik olsun diye konmuş ama nasıl diyeyim biraz zorlama olmuş sanki. Oyunu diğer fps oyunlarıyla kıyaslamak da istemiyorum, sonuçta Call of Duty ne yaparsa yapsın Call of Duty'dir ve farklı bir yeri vardır her zaman. Tavsiye ediyorum herkese.




Oyunun sonunda manzaraya bakmak gibisi yok :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder