30 Ocak 2015 Cuma

SJCAM 4000 WIFI İNCELEME



AZ PARAYA ÇOK İŞ YAPAN KAMERA

Herkese merhabalar. Uzun zamandır oyunlara ve youtube videolarına daldığım için metin incelemeleri yapamıyordum. Bugün artık biraz bloğuma döneyim ve yararlı bir iş yapayım diyerek SjCam 4000 Wifi kameranın incelemesini yazmaya karar verdim. 

Teknolojiyi az çok takip eden herkes bilir ki aksiyon ve araç kameraları son günlerde acaip derecede popüler olmaya başladı. GoPro ile yepyeni bir sektör oluştu ve bu sektördeki potansiyeli gören diğer firmalar boş durmayayıp hemen bu işe girdiler. Velhasıl ucuz Çin modellerinden kaliteli markaların kameralarına kadar pek çok model çıktı ortaya. İşte benim bugün incelemesini yapacağım kamerada bir Çin malı ürün, ama nasıl desem kaliteli bir ürün. İnternette NoPro olarak da geçen bu ürün, tabii ki bir GoPro çekim kalitesinde değil ama onun neredeyse 5'te 1'i fiyatına ona yakın bir çekim kalitesi sunuyor ve içinden çıkan aparatları sayesinde başka herhangi bir ücret ödemeden pek çok yere monte edilebiliyor. Bir de bu ürün öyle tuttu ki, adamlar işi ilerletip bunun da çakmasını yaptılar. O yüzden incelememe birkaç fotoğraf ekleyerek devam edeceğim ve size orjinal SJ 4000 WIFI kameranın kutusu nasıl olmalı onu göstereceğim. 
KUTUNUN ARKADAN GÖRÜNÜŞÜ
KUTUNUN ÜSTTEN GÖRÜNÜŞÜ
KUTUNUN ÖNDEN GÖRÜNÜŞÜ
KUTUNUN YANDAN GÖRÜNÜŞÜ
Efendim kutuyu elinize aldığınız zaman üst kısımda makine housing dediğimiz su geçirmez aparatı içerisinde duruyor. Bu kısmı çıkardığınızda makine ile gelen ve çeşitli yerlere monte edilmesini sağlayan aparatlara ulaşıyorsunuz. Makinemiz de şu şekilde arkadaşlar. 



KAMERANIN ÖNDEN GÖRÜNÜŞÜ
KAMERANIN ARKADAN GÖRÜNÜŞÜ
Ben satıcının elinde sadece mavi ve beyaz renk seçenekleri olduğu için, beyazın kirlenme riskine karşılık mavi olanı seçtim. Arkada küçük bir LCD ekranımız var arkadaşlar ve bize fazlasıyla yetiyor. Bu ekrana girerek makinenin ince ayarlarını yapıyoruz. Menüde ne seçenekler var onları da hemen söyleyeyim zira ekran parladığı ve hiçbir şey görünmediği için menünün fotoğrafını çekemedim. Menünün başında çözünürlük yer alıyor sevgili dostlar. Burada çözünürlüğü 1080p seçip 30 fps veya 720p seçip 60 fps kalitesinde kayıt yapabiliyorsunuz he bir de 720p de 30 fps ve 848x480 VGA seçenekleri var ama ben ne gerek var diyorum. İlk 2'sini kullanmak bize yetiyor. VGA mı kaldı zaten bu devirde?

Çözünürlük menüsünün altında ise Tv çıkış seçeneği bulunuyor, buradan da PAL veya NTSC seçebiliyorsunuz. Bizim ülkede PAL seçmek daha çok işimize geldiğinden, zaten PAL seçili gelen ayarda bırakıyoruz. Bu menünün altında ise OSD mod var ki, ne olduğunu bilmediğimden geçiyorum. Ne olduğunu bilenler için söyleyeyim açıp kapatma seçenekleri dışında bir numarası yok. Bu menüyü de geçince Video Lapse seçeneği var ki sanırım Türkçesi video sona erme süresi gibi bir şey, ben bunu off yaptım. Bunun altında ise Capture Mode yani yakalama modu geliyor ki sanırım bu da fotoğraf için, ben makineyi fotoğraf amaçlı kullanmadığım için bu da off durumda. Ama merak edenler için söyleyeyim, buradan zaman dilimleri seçerek makinenin dilediğiniz zaman aralıklarıyla fotoğraf çekmesini sağlayabiliyorsunuz. Onun da altında Cyclic Record var ki, bu da ben de off durumda, eğer buradan zaman ayarı seçerseniz makine videoyu seçtiğiniz süre boyunca kayıt ediyor. Bir alt menüde HDR var, bu da işe yarar bir şey, on konumunda bırakılsa iyi olur. Onun altından devam edersek, Motion Detection geliyor, bu da kamerayı araçta falan kullanmaya niyetliyseniz işinize yarayacak bir şey, kamera harekete geçildiğini algılayayıp video çekmeye başlıyor. Bir alt menüde Audio seçeneği var, oradan da mikrofonu açıp kapatabiliyorsunuz. Hemen alttaki menüyle devam edersek, sırada Date Stamping var, bu da çektiğiniz fotoğraf ya da videolara tarih atılıp atılmamasına yarıyor. Bu menüyü de geçince Image Size geliyor. Buradan da fotoğraf kalitesini seçiyoruz. Sonra Quality menüsü geliyor. Türkçesi kalite olan bu seçeneği ben normalde bıraktım ve sonuçtan memnunum. Sonra gelen menüler ise tıpkı dijital fotoğraf makinelerinde olduğu gibi ayrıntılı özelliklerle oynamanıza olanak sağlayan seçenekler. Ne mi bunlar? Sharpness, white balance, color, iso, exposure gibi seçenekler. Eğer gece çekimlerinde ince ayar yapmak istiyorsanız oynayabilirsiniz. Bu menüleri geçince de sırada Anti-Shaking var ki, ben en çok bunu sevdim. Sarsıntı önleyici demek bu ve her zaman açıkta bırakın. Sonuçta bu bir aksiyon kamerası ve sarsıntılı çekimler için kullanılması kaçınılmaz. Bundan sonra gelen menüler ise şu şekilde (fazla anlatılacak bir şey olmadığı için kısaca yazıyorum); dil, tarih/zaman ayarı, otomatik kapanma ayarlama, beep sesi, tv modu, ekran koruyucular, frekans, rotate (çekim yönünü ayarlıyor), araba modu, WIFI SSID, WIFI şifresi, lisans, silme, format, fabrika ayarlarına dönme ve versiyon şeklinde. Gördüğünüz gibi menümüz bayağa uzun ve detaylı. Çoğu da oldukça işe yarayan özellikleri kapsamakta. Menüyü anlattığımıza göre makinenin sağ ve sol kısımlarında neler olduğuna bakalım isterseniz. 

KAMERA SOLDAN GÖRÜNÜŞ

KAMERA SAĞDAN GÖRÜNÜŞ
Sol ve sağ tarafta fotoğraflarını gördüğünüz kameranın, sol kısmında yukarı aşağı tuşları bulunuyor. Efendim bu tuşlar iki fonksiyonlu, hem menüde gezinmenizi sağlıyorlar hem de yukarı tuşu wifi'yi açıp kapatmaya yarıyor. Wifi özelliğinden geniş geniş bahsetmek istiyorum. Kameranın bu özelliği mükemmel ve hem android hem de ios cihazlarla uyumlu. Bende android telefon olduğu için, android uygulamasını kurdum telefona ve hiç zorlanmadım. İndirmesi de, kurması da, kullanması da gayet kolay. Bu özellik ne işe yarıyor? Bu özellik kameranın görüş açısını telefonunuzun ekranından görmenizi ve kaydı açıp kapatmanıza yarıyor. Ben makineyi kask aparatı ile kullandığımdan benim oldukça işimi gördü, çünkü kask kafamdayken ve kamera takılıyken, haliyle LCD ekrana bakmam ve görüntüyü ayarlamam mümkün olmuyordu, ama bu uygulamayla beraber kameranın kaskın üzerindeyken nereyi gösterdiğine telefonumdan bakabiliyor ve doğru açıyı ayarlayabiliyorum, Hoşuma giden yerde de basıyorum kayıt et düğmesine başlatıyorum videoyu, işim bitince de gene telefondan kapatabiliyorum. El yordamıyla kaskın üzerinde düğme aramama ya da kaskı çıkarmama gerek kalmıyor. Bu özelliğin güzelliklerini anlattıktan sonra gelelim makinenin sol kısmına. Efendim burada da makineyi ister adaptörüyle prizden, isterseniz de usb ile doğrudan Pc'den şarj etmenize yarayan şarj girişi ve mikro HDMI girişi bulunuyor. Bu ne demek? Pc'ye bağlı kalmadan çektiğimiz görüntüleri Tv ekranımızda izleyebiliyoruz ki bence mükemmel bir özellik. Son olarak sol kısımda micro sd card girişimiz var, sanırım buraya da 32 gb'a kadar kart takabiliyorsunuz. Ben 16 gb. taktım fazlasıyla yetiyor.

Kameranın özelliklerinden bayağa bahsettik şimdi gelelim aksesuarlarına. İlk olarak housing dediğimiz su geçirmez aparatın fotoğrafıyla başlayalım. 

SU GEÇİRMEZ KAP

Fotoğrafta gördüğünüz bu kabın içine kameranızı koyunca bence amatörce dalgıçlık yapan arkadaşlar için oldukça yeterli olabilecek bir su altı kamerasına dönüşüyor alet. Yanlış hatırlamıyorsam 30 metreye kadar dayanıklı. Benim dalış merakım olmadığı için derinlemesine bir su altı incelemesi paylaşamayacağım ancak akvaryumun içinde denedim, gayet net çekiyor. Buyrun bu da video, 


Su geçirmez kabımızı ve videosunu gösterdikten sonra kutunun içinden çıkan ekipmanlar ile devam edelim. Onların fotolarını da aşağıda görebilirsiniz arkadaşlar. 

 









Kutu içeriğini, çekim yaptığım yer tek kare almadığı için 2 fotoğraf çekerek paylaşıyorum. Burada en işe yarar neler var? Kısaca bahsedip konuyu toparlayayım, bayağa uzun oldu :) Kutu içeriğinde bisiklete, motosiklete, kaska bağlama aparatı gibi aparatların yanı sıra sıkıştırma vidaları ve cırt cırtlı bantlar ile beraber kablo sıkıcılar geliyor. Bir de kullanım kılavuzumuz var ki gayet açıklayıcı, okuyunca neyi ne yapacağınızı anlayabiliyorsunuz. Bir de unutmadan söyleyeyim yedek 3m bantlardan da 2 adet geliyor. Ben kaska yapışan 2 adet parçayı hemen motora götürdüğüm için fotoğraflarda göremeyebilirsiniz, ama dediğim gibi hemen kullandığım için burada yok, gelmiyor sanmayın.

Kamerayı güzelce tanıttık, peki çekim kalitesi nasıl derseniz? Buyrun size 2 adet video, biri gündüz biri gece çekimi. Videoların kalitesi ile asla oynamadım sadece daha keyifli izlenir diye müzik ekledim. Birebir kendi çekim kalitesidir. 

Videolar aklınızdaki son soru işaretlerini gidermiştir sanırım ama ben yine de hem konuyu toparlamak adına hem de kamera hakkındaki son düşüncelerimi belirtmek adına biraz daha yazayım.

1- Kamera hiç Çin malı dandik bir ürün gibi durmuyor. Elinize aldığınızda gayet sağlam ve güven veren bir yapısı var. 
2- Kameranın her koşuldaki çekimlerinden oldukça memnun kaldım ve başka bir kamera arayışım yok.
3- LCD ekran oldukça kaliteli, sırf bu üründe ekran var densin diye yapılmamış, hem görüntü kalitesi iyi, hem de menüyü gösteren ekran gayet başarılı.
4- Motosiklette kask kamerası olarak kullanımından da çok memnun kaldım, ne monte ederken ne de çekim yaparken sorun çıkardı.
5- 1080p 30 fps'de pil ömrü 70-80 dakika kadar, 20-30 liraya 1-2 adet yedek batarya almanızda fayda var, ayrıca araç kamerası olarak kullanmaya niyetliyseniz, çakmak şarjı ve cam vantuz aparatı da alın, bunlar kutudan çıkmıyor. Ama bunlar da çok ucuz, en fazla 50 TL. harcarsınız.
6- Tavsiye eder miyim? Gönül rahatlığı ile ederim arkadaşlar. Eğer bütçeniz fazla değilse piyasada 100 lira civarında dolaşan kameraları almak yerine biraz daha ekleyin bunu alın. Her yönden sizi tatmin edecektir. Fiyatının hakkını fazlasıyla veren bir ürün, hatta bu fiyata nasıl satılıyor ben anlamadım :)

Son düşüncelerimi de paylaştıktan sonra yeni incelemeler için bloğumu takipte kalmanızı ve youtube kanalıma ya da bloğuma abone olmanızı rica ediyorum. Tabii ki sadece rica ediyorum, seçim size kalmış, ama olursanız da bu beni daha çok şevke getirir, daha güzel incelemeler yaparım diye düşünüyorum. Hepiniz sağlıcakla kalın.

Son olarak incelememize bir de video ekliyorum. Videoda Android telefona nasıl bağlandığını da anlattım. İyi günler.



138 yorum:

  1. 720p 60 fps çekimi gerçek 60fps değil. 30 fps deki her kareyi 2 defa ardarda koyarak 60 fps'ye çıkartıyor. Yani 720p 60fps çekip boşuna daha fazla yer kaplamasındansa 720p 30fps çekmenizde fayda var.

    Kamerayı kablosuz özelliğiyle telefona bağlayıp kullandığınızda kameranın şarjı çok daha hızlı bitiyor, dikakt edin.

    Fotoğraf çekimlerini 2megapixel ayarında yapmanızı öneririm, zira daha büyük seçenekler sadece dosya ve resim boyutunu büyütüyor ama görüntü algılayıcı dia 2mp olduğu için kalite artmıyor (tam doğru anlatamamış olabilirim) .

    Anti-shaking sadece fotoğraf çekiminde işe yarıyor vidyo çekiminde işe yaramıyor diye hatırlıyorum, tam emin olamadım şimdi. Ya youtube incelemelerinde ya da yabancı site forumlarının birisinin detaylı incelemelerinde okumuştum, ama kaynağı bulamadım şimdi.
    Yanlışsam düzeltin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sj4000 Wi-Fi -türkçe menülü var.
      Multikopterde çekim yapmak için TV OUT MODU'NA girip açmak gerekli. Fakat, Benim cihaz orjinal olmasına dağmen Menüye (ayarlara) girdiğimde TV OUT (TV MOD) seçeneği çıkmıyor. Acaba neden? ve me yapmam gerekiyor

      Sil
    2. Bende sj4000 Wi-Fi -türkçe menülü var.
      Multikopterde çekim yapmak için TV OUT MODU'NA girip açmak gerekli. Fakat, Benim cihaz orjinal olmasına dağmen Menüye (ayarlara) girdiğimde TV OUT (TV MOD) seçeneği çıkmıyor. Acaba neden? ve me yapmam gerekiyor

      Sil
    3. Merhabalar...,
      Yazınızı yeni gördüm. Belki de şimdiye kadar sorunu çözmüşsünüzdür.
      Eğer devam ediyorsa bir şey belirtmek isterim. Multikopterde kullanmak istiyorsanız TV OUT ile değil, SJCAM HD Wi-fi proğramı ile multikopterdeki cihazınıza bağlanabilirsiniz. Telefonunuza veya tabletinize indirip kurmanız lazım. SJCAM HD wi-fi bağlanma ayarlar menüsünde yoktur. Wi-fi açmak ve bağlanmak için de, sjcam'lerin sağ tarafındaki menü gezinme üst tuşuna basarak direkt otomatik olarak eşleşen cihaza bağlanıyorsunuz. TV OUT, tv lere mini HDMI kablosu ile bağlanıp çekilen video ve fotoğrafları izlemek içindir.
      Bunları mutlaka biliyorsunuz ve hatırlatmak istedim. Bir sorun olursa tekrar dönebilirsiniz.
      Kolay gelsin...

      Sil
    4. Unutmadan şunu da açıklayayım. SJCAM HD Wi-fi proğramı yükledikten sonra ve kullanırken 10 Mt mesafeye dikkat edin. Zira wi-fi 10 mt.den sonra algılamıyor. Ben denizde sualtında denedim. Açık havada da fark etmiyor. Max. 1-2 mt daha uzayabilir çekim alanı.
      Kolay gelsin.

      Sil
  2. bende de sj4000 wifi va video çekimine basladığımda otomatık kapanıyor.ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
  3. bende de sj4000 wifi va video çekimine basladığımda otomatık kapanıyor.ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar...,
    Otomatik kapanma; Videolapse, Cyclic Record veya Auto Power ayarlarından kaynaklı olabilir. Mutlaka biliyorsunuzdur, hatırlatayım. Video Lapse "çekim süresi" ekrandaki rakamlardan hangisine ayarlarsanız, "o kadar süre" çeker ve tamamen durur. Cyclic record "kaçar dakikalık sürelerle" çekim yapacağınızdır. Yine ekrandaki rakamlardan hangisine ayarlarsanız, o süre kadar çeker durur, sonra tekrar başlar. Ta ki hafıza kartı dolana kadar o aralıklarla çeker durur. Ve Auto Power ise otomatik kendiliğinden kapanmadır. Neye ayarlarsanız, ister foto modu ister video olsun sürenin sonunda makineyi kapatır. Son olarakta,Screensavers seçeneği var. Yine ekranda hangi süreyi seçerseniz, o süre sonunda sadece "EKRANI KARARTIR" ve çekim yapmaya devam eder. Nedeni de ekrandan dolayı bateri süresini uzatmaktır. Kısaca tasarruf modu.
    Bunları bir deneyiniz. İlk baştaki seçenekleri ve screensavers'i "OFF" konumuna getirin.
    Eğer ayar sorunu yaşarsanız, size fotoğraflı olarak yollayabilirim. Umarım alınmadınız. Tüm bunları denedikten sonra hala devam ediyorsa, int. üzerinden güncelleme yapınız.
    Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, yaklaşık 1 saat kaydedince kamera donuyor.Bunun sebebi kartın dolması olabilir mi? Teşekkürler..

      Sil
  5. ses kaydetmiyor sorun nedir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar...
      sjcam ler eğer housing içindeyse ses kayıt çok iyi değil. Zira housing (malum bir kutu olduğu için) engelliyor. Ancak sjcam ile housing içinde olmadan çekim yaparsanız gayet güzel ses kayıt yapıyor. Eğer hiç ses yok ise, Setup (menü) ayarlarında "AUDİO" seçeneğini on konumuna getirin.
      Kolay gelsin..

      Sil
  6. Merhaba,
    Çekilen videoları editleyebileceğimiz kolay kullanımlı önerdiğiniz bir program var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar...,
      Movie Maker sjcam çekimlerini edit edebilmeniz için çok kolay ve rahat kullanımlı bir proğramdır. İlerleyen tecrübelerinizde Edius7 ile başlayabilirsiniz.
      Kolay gelsin...

      Sil
  7. Bende Sj5000 wifi var ama video çekerken aynı anda foto da çekme (capture) özelliğini bulamadım. Bir fikriniz var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      sjcam de video çekerken foto çekme özelliği yok. Foto çekmek istediğinizde Video proğramını kapatıp, fotoğraf özelliğini açmanız gerekli.
      Kolay gelsin...

      Sil
  8. İyi günler sjcam sj4000 kameram da bir sorun oluştu bir kez kullanmak nasip oldu Ürün orjinal çakmaları da varmış sanrım bataryadan diye 3 batarya daha aldım sorun neyden bilmiyorum. Cihazı açıyorum kapanıyor tekrar açılıyor sürekli böyle tuş takılı kalmıyor ona özellikle baktım. Şarja takınca sarj oluyor diyor o halde cihazı aça biliyorum kayıt yapa biliyorum ama kabloyu çıkartınca tekrar kapanıp açılıyor neden ola bilir.

    YanıtlaSil
  9. merhaba

    sesle ilgili bir sıkıntı var aldığımdan beri kayıt yaparken ön planda hep bir hışırtı ses var sürekli gelen. konuşmalar diğer sesler daha derinden ve cok az geliyor bunun çözümü var mı?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, elektronik cihazlarda ve özellikle ses kayıt yapan cihazlarda maalesef mikrofon önünde rüzgar veya hava hareketleri çok ses yapar. Profesyonel cihazların mikrofonları bir çeşit ince sünger ile kaplıdır. Bu hışırtıları kamufle eder. Eğer sorununuz kapalı alanda da devam ediyorsa cihazı güncelleme yapmanız gerekir. Hala devam ediyorsa mikrofon arızalıdır ve teknik servis gerektirir.

      Sil
  10. Merhaba bu kamerayı oğlumun basket maçlarını çekmek amacıyla almak istiyorum kafa aparatı ile hem maçı izleyip hem kayıt yapmak için böyle bir kamera uygun olurmu kapalı salon ve ışık az. Görüntü kalitesi olarak fazla beklentim yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki bir GoPro ile eşdeğer olamaz. Birisi diğerinin 3-4 katı fiyata satılıyor. Haliyle GoPro cihazlarda "SENSÖR" (görüntü işlemcisi) çok daha profesyonel. Özellikle de loş ortamlarda prof. olmayan cihazlarla çekim yaparken görüntüde kayma olur. Ben de sjcam kullanıyorum ama, daha loş ortamlarda aması var. Eğer açık havada gündüz saatlerinde maç çekimi yapacaksanız problem olmaz.
      Kolay gelsin...

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba
    Sj4000 incelemenizi daha yeni okudum ve videolarınızı izledim.satınalma kararı vermemde çok etkili oldu.emeğinize sağlık.o kadar güzel ve doyurucu anlatmışsınız ki bütün merak ettiklerimi derli toplu şekilde bulabildim.Bende ricanizi kıramayarak YouTube kanalınıza abone oldum.birgün yuzyuze de görüşmek üzere kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  13. 1 ay önce sjcam 5000 aldım.şu anda kamerayı elime aldım.sebebi ise orijinal dışardan enerji almasını sağlayan aparatlı dış kasa aldım.bunuda motorsikletimin çakmak girişine taktım.pil sorunum kalmamıştı .fakat geçen gün çektiğim görüntüleri izlemek için kameramı açmaya çalıştım açılmadı.servisteki bir arkadaş hem dılardan enerji alıp hemde çekim yapmak kamerayı bozuyormuş.mümkünse pilde dışarıda şarj edin dedi.ama kamera zaten hurda olsu çünki cipi yanış.konu hakkında bilgi vercek varsa lütfen yazsın .başına gelen oldumu hiç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araç kamerası olarak kullanıyorum, bir yıldan fazla oldu, herhangi bir sorun çıkmadı, voltaj doğru ve kablo kaliteli ise sıkıntı olmayacaktır.

      Ayarlardan elbette araç modu açık.

      Sil
  14. yani sjcam ler hem şarj olup hem çekim yapmak işlemciyi ısıtıp yanmasına sebep oluyormuş

    YanıtlaSil
  15. 1 ay önce sjcam 5000 aldım.şu anda kamerayı elime aldım.sebebi ise orijinal dışardan enerji almasını sağlayan aparatlı dış kasa aldım.bunuda motorsikletimin çakmak girişine taktım.pil sorunum kalmamıştı .fakat geçen gün çektiğim görüntüleri izlemek için kameramı açmaya çalıştım açılmadı.servisteki bir arkadaş hem dılardan enerji alıp hemde çekim yapmak kamerayı bozuyormuş.mümkünse pilde dışarıda şarj edin dedi.ama kamera zaten hurda olsu çünki cipi yanış.konu hakkında bilgi vercek varsa lütfen yazsın .başına gelen oldumu hiç

    YanıtlaSil
  16. öncelikle merhaba elimde sj4000 wifi modeli var ve sarja takınca veya bataryayı takınca hıcbır sekılde acılmıyor ne yapmam gerek yardımınız için şimdiden tesekkur ederım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba...,
      Mobil cihazlarda böyle durumlarda bataryayı çıkarıp tekrar taktığınızda cihaz kendine geliyor. Ancak burada sorun farklı ve muhtemelen cihaz kilitlenmiş.
      Daha fazla şarj yapmayı deneyerek cihazı yakabilirsiniz. Kısa sürede servise götürünüz.
      Geçmiş olsun.

      Sil
  17. Yorumları ve soruları okudum. Ancak bu konularda en iyi açıklamayı Kaan bey yapabilir diye düşünüyorum. Zira kendisi bu cihazı motor üstünde kullanıyor.
    Şimdi; bende aracımda ön camda kullandım. Bunu yaparken cihaza çakmak çıkışından enerjide (size de böyle yapabilirsiniz demek istemiyorum) sağladım. Belki de yanlış bir uygulama yaptım. Neticede sadece Alanya-Antalya arası (1-1.5 saat kadar) seyahat ettim ve sorunsuz kayıt yaptı. Sadece adaptör biraz ısındı. Evet şimdi bende Kaan beyden bu konuda açıklama bekliyorum.
    Kolay gelsin

    YanıtlaSil
  18. merhabalar bu mavi ışık patlamasını nasıl hallediyorsunuz acaba

    YanıtlaSil
  19. Merhaba...,
    Bu cihazlar da (GoPro alternatif) ek bir lens (polarize vs) kullanılamıyor. Kendi sensörleri de maalesef bu tip
    ışık yanılsamalarını da önleyecek güçte değil. Netice de mümkün olduğu kadar bu çekimlerden kaçınmak.
    Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  20. FOV ve WDR modları ne işe yarar bilen arkadaşlar yardımcı olurmusunuz ?

    YanıtlaSil
  21. Merhaba...,
    FOV ve WDR modları için hangi model cihazdan bahsediyorsunuz...

    YanıtlaSil
  22. Iyi gunler sjcam 4000 aldim videoyu cektim hafiza kartini telefona takinca galeride cikmiyor videolar
    Wifi dan baglanip indirdim gene galeride gozukmuo dosyalarda farkli bir programla acilio fakat videoyu watsappdan atamiyorm yada paylasamiyorm ne yapmam gerek simdiden tesekur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Videoları mov. dosyası olarak kayıt ediyor ayarlardan uzantıyı değiştirebilirsiniz yada pc ye atıp daha kolay değiştirebilirsiniz.

      Sil
  23. Guzel is cikarmissiniz, yorumlariniz sayenizde satin aldim cok tesekkurler, gayet iyi blr clhaz bakalim zamanla yorumlar ne olur...

    YanıtlaSil
  24. 16gb kart hafızası ile 2saat20dakika full hd çekim yapabiliyorsunuz alıcaksanız 32 gb hafıza kartı almanız faydanıza olur.

    YanıtlaSil
  25. herkese merhaba ben Murat. bende geçen sene 4000 wifi modelinden aldım fakat çözemediğim bir problem var.videolar da kırmızı tonu çok baskın .iso ayarındanmıdır yoksa başka bir ayardanmıdır bilen varmı?resimlerde hiç bir problem yok renkler çok iyi fakat videolar kötü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu tip alt gurup cihazlarda İSO kontrolü zordur. Işık, shutter gibi ayarların iyi kullanılması gerekir. Bu daha ziyade DLSR makinelerde kullanılır. Bu gibi karmaşık ışık kurallarını bir kenara bırakın ve AUTO modunu kullanın. İlla ki ben İSO değerleri kullanmak istiyorum derseniz İSO100 her amatör kullanım için idealdir. Ayrıca White Balance modunu AUTO modunda kullanın. Böylelikle güncel ışığa aykırı bir seçenek kullanarak makinenin ışık algılamasını yanıltmassınız. Bunlar kırmızı ışık patlamasını önlemenizde yardımcı olur. İnşallah bende yardımcı olmuşumdur.
      iyi günler.

      Sil
  26. SJ4000 TV OUT AÇIK DURUMA GETİRDİĞİMDE KAMERA OTOMATİKMAN KAPANIYOR.TV BAĞLANTISI YAPAMADIM.HDMI KABLOSUDA KULLANDIM.

    YanıtlaSil
  27. Merhaba...,
    İşlem doğru. Makine otomatik olarak kendini kapatır ve tv ekranını kendi ekranı gibi kullanır. Sjcam kendini kapattığında tv ekranında sjcam ekranı belirmesi gerekir. Bir nevi aynalama yapar. Öncelikle tv ekranı mod'unu ayarlamanız gerekir. Yani giriş olarak USB veya HDMI bağlantılarından birini seçmelisiniz. Makineniz arızalı değil.
    İyi günler....

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar,
    Ben yorumlarınızdan sonra geçtiğimiz cuma günü SJ5000X elite modelini satın aldım ve bir kaç sorum olacak;

    1- Full şarlı olarak max 1 saat kadar çekim yapabiliyor ve sonrasında maalesef şarjı bitiyor. Şarj süresi de inanılmaz derecede yavaş. pili yendein doldurmak belki de 2-3 saat olabiliyor. Bu normal midir?
    2- Bazı kişiler harici şarj aparatı kullanıyormuş. Sizce de böyle mi yapmalıyım?
    3- Android tabanlı bir telefon kullanıyorum ve çektiklerimi de oradan görmek istiyorum. Fakat sadece resimler görünüyor, maalesef videolar görünmüyor. Mov. dosyası olarak kaydedilince görünüyor ama bu sefer de paylaşım vb. şekilde işlem yapamıyorum. Önerilerinizi bekliyorum.

    Teşekkürler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gunduz cekımını pek basarılı bulmadım. baska ınceleme vıdeolarında gunduz cekımlerı daha net sanki.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Levent bey merhabalar…,
      Evet maalesef bu cihazlar çok çabuk şarj bitiriyor. Bunun için yedek batarya şart hatta iki yedek batarya uzun gezilerde veya başka çekim alanlarında büyük kolaylık ve yedek batarya alırken yüksek amperli olanları tercih ediniz. İkinci tasarruf yolu ise; sürekli çekimlerde ekran karartma kullanın. Kısaca, ekran bir-iki dakika içinde tasarruf moduna geçsin. Batarya şarjı ise; USB ile harici şarj arasında biraz fark eder. Tavsiyem çift batarya, ikili veya en azından tekli harici şarj cihazı.
      Evet foto ve video formatlarına gelince; mp4 ve MOV olarak kullanmanız. Bunun içinde Windows tabanlı “movie maker” düzenleme proğramını kullanın. Orada crop veya düzenleme yaptığınız çekimleri (video) mp4 olarak kayıt ediniz. Ayrıca HD kaliteyi hiç bozmadan videolarınızı oynatabileceğiniz basit bir video oynatma proğramı olarak ta “MPC-H x64” kullanın. Windows veya benzeri videoplayer proğramları HD görüntüde bozulmalar ve pixel kayıpları yapıyor.
      Kolay gelsin…..

      Sil
  29. Öncelikle sjcam, gopro’ya alternatif bir ürün. Ancak sjcam’in de fake imalatları var. Sizin ürünün ne olduğunu bilmiyorum. Ben de sjcam kullanıyorum ve çekimlerinden gayet (mutlaka gopro gibi olamaz) memnunum. Özellikle sualtı çekimleri yaptığım halde görüntüler güzel. Size mail ile video ve jpeg foto yolladım inceleyebilirsiniz.
    İyi günler.....

    YanıtlaSil
  30. Merhaba, kamerayı android uygulamayla wifi üzerinden kullandığımda video çekerken hiçbir sıkıntı yok fakat fotoğrafa aldığımda ciddi bir donma problemi yaşıyorum. özellikle kapalı alanda bu donma pek yaşanmıyor ama açık alanda kullanımı mümkün olmayacak kadar donuyor. bu şekilde bir problemle karşılaştınız mı acaba?

    YanıtlaSil
  31. Merhaba...,
    Öncelikle bu cihaza neden wifi koymuşlar anlamış değilim. Sadece 10 mt mesafeye kadar çekim gücü var. Drone de bile kullanamıyorsunuz. Kısacası sjcam Gopro'ya alternatif fake imal edildiği gibi, wifi da fake. Evet sjcam HD wifi ağırlıklı olarak video kullanım için tasarlanmış bir yazılım. Video da gayet başarılı, ama iş foto çekmeye gelince "UZUN İŞ" derim. Elinizdeki android cihazın shutter düğmesine basıyorsunuz, o sinyali cihaza (sjcam) gönderiyor ve bir iki saniye farkıyla foto çekiyor, "GEREKSİZ UĞRAŞI"
    Size kolayını söyleyeyim; sjcam'i foto ayarlarından 3-5 sn aralıklarla fotoğraf çekim moduna ayarlayın, koyun foto almak istediğiniz yere o kendi kendine durmaksızın aralıklarla çekim yapsın.
    UMARIM YARDIMCI OLABİLDİM....
    İyi günler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rum yaşadım.Eyüp beye çok çok teşekkür ediyorum.İki gündür internette bu sorunun çözümünü arıyor hatta cihazımı güncellersem sorunun çözüleceğine inanıyordum .Ancak sağolsun Eyüp bey çok güzel bir şekilde açıklamış ve içimizi rahatlatmıştır .Ayrıca sorunumuzuda bu şekilde çözmüştür .Duygu hanımada bu soruyu yönelttiği için teşekkü ediyorum aynı dertten muzdariptik:))

      Sil
  32. en pratik çözüm bu gibi görünüyor. uyumlu bir kumanda piyasaya sürülse bu tip sorunlar bitebilir. teşekkür ederim, iyi günler...

    YanıtlaSil
  33. en pratik çözüm bu gibi görünüyor. uyumlu bir kumanda piyasaya sürülse bu tip sorunlar bitebilir. teşekkür ederim, iyi günler...

    YanıtlaSil
  34. Aynı sorunu bende yaşıyorum yaşadım.Eyüp beye çok çok teşekkür ediyorum.İki gündür internette bu sorunun çözümünü arıyor hatta cihazımı güncellersem sorunun çözüleceğine inanıyordum .Ancak sağolsun Eyüp bey çok güzel bir şekilde açıklamış ve içimizi rahatlatmıştır .Ayrıca sorunumuzuda bu şekilde çözmüştür .Duygu hanımada bu soruyu yönelttiği için teşekkü ediyorum aynı dertten muzdariptik:))

    YanıtlaSil
  35. final cam adlı uygulama indirdim ve fotoğraf donma sorun biraz çözüldü gibi

    YanıtlaSil
  36. final cam adlı uygulama indirdim ve fotoğraf donma sorun biraz çözüldü gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende denedim ama seyahat halinde olduğum için genel bir test yapamadım .İyi gibi görünüyor .Donmuyor .Siz genel test yaptınız mı Proğram stabil çalışıyor mu?bilgi verebilirmisiniz rica etsem?

      Sil
  37. detaylı bir deneme yapamadım ama açık havada deneme amaçlı 1 2 çekim yaptım, donma problemi olmadı. sjcam uygulaması ile açık havada tek bir çekim bile yapamıyordum

    YanıtlaSil
  38. detaylı bir deneme yapamadım ama açık havada deneme amaçlı 1 2 çekim yaptım, donma problemi olmadı. sjcam uygulaması ile açık havada tek bir çekim bile yapamıyordum

    YanıtlaSil
  39. Anladım peki teşekkürler .

    YanıtlaSil
  40. TEŞEKKÜR EDERİM.ÇALIŞTI

    YanıtlaSil
  41. merhaba ben sj cam sj4000 wifi moelini satın alıcam ama bunu nerden alabilirim orjinal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömer bey inanın bende tam şu kaynak orijinal satıyor diyemiyorum. Fake ve orijinal tamamen bir birine benziyor. Sadece satıcı biliyor orijin olup olmadığını. Kendi aldığım yeri dahi tavsiye edip sorumluluk almak istemiyorum. Ben size bir foto yollayacağım üzerindeki logo ve yazıların yerlerine dikkat edin ve aynı benzerini alın. 350 TL altındaki tüm cihazlar fake'in de fake'i. Zira sjcam zaten gopro'nun fake dir. Bana göre sjcam4000 değil de, 5000'ni çıktı ve ona yoğunlaşabilirsiniz. Fonksiyonları daha da geliştirilmiş, ekranı daha büyük vs.
      Kolay gelsin.....

      Sil
  42. Slm sjcam sitesinden guncelleme yaptim sj4000 wifi cihazim beyaz ekran veriyor ve baska hicbirsey yapmiyor ne yapabiliri.

    YanıtlaSil
  43. Merhaba,
    İki ihtimal var;
    Öncelikle bu konu hiç gündeme gelmedi ama muhtemelen önceki sürüm silindi, yeni versiyon da yüklenmemiş olabilir. Bunun içinde tekrar denemelisiniz.
    İkinci ama kötü gerçek ise, eğer cihazınız fake to fake, yani kopyanın kopyası ise, yazılımlar ikinci kopyalarda işlevsel olmuyor. Yani ikinci kopya makinalar bu yeni sürümleri kabul etmiyor veya işleyemiyor.
    Bu durumda yapacağınız tek çare makinenizi tekrar fabrika ayarlarına döndürerek ilk aldığınızda üzerinde olan sürümü (G20150408V02 sürümü) kullanmanız.
    Bunun içinde ne yapmanız gerektiğini biliyorsunuz.
    Önce format atıyorsunuz sonra menüde ki "default seeting" bölümünden işleminizi yapıyorsunuz.
    Kolay gelsin....

    YanıtlaSil
  44. Sorun şu yonde gelişmiş ben 1.5 inc ekran icin olan guncellemeyi 2 inc ekranli sj4000 wifi cihazima kurmusum ve cihaz bunu kabul etmeyip beyaz ekran hatası verdi hong kong sjcam support team ile yazıştım cihazimin 2inc icin olan surumunu yolladilar ve cihaz düzeldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tahöin ettiğimiz gibi cihaza uyumsuz bir software den kaynaklanmış.
      Aslında yazılım yüklerken cihazın modelini sorması gerekir pc lerde olduğu gibi.
      Neyse geçmiş olsun...

      Sil
    2. Evet tahöin ettiğimiz gibi cihaza uyumsuz bir software den kaynaklanmış.
      Aslında yazılım yüklerken cihazın modelini sorması gerekir pc lerde olduğu gibi.
      Neyse geçmiş olsun...

      Sil
  45. SJCAM M20 satın aldım. USB ve HDMI girişi var 3,5 mm audio girişi yok. 3,5 mm audio erkek uçlu bir yaka mikrofonu alsam onu 3,5 mm audio dişi girişli ve mkro USB çıkışlı erkek uçlu bir dönüştürücü ile kameranın mikro USB girişine taksam mikrofon çalışır mı?

    YanıtlaSil
  46. Mrb..
    Cihazın kendi dahili mikrofonu var. Neden bu kadar teferruata ihtiyaç duydunuz anlamadım. Çok ta iyi ses kaydı yapıyor.
    Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motor kullanıyorum. Kamera kaska monteli, giderken rüzgar sesinden başka bir sesi duyamıyoruz, yani ortam gürültüsü diğer sesleri perdeliyor, kaskta kafada olunca konuşmalarımız kaydedilemiyor. Harici yaka mikrofonunu kaskın içine tutturup direkt videoyla aynı senkronda net sesli kayıt yapabiliyoruz Eyüp bey.

      Sil
  47. iyi gunler. hafıza kartımdaki videoları codec yuklememe ragmen acamıyorum. yardımcı olursanız sevinirim. Cok tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mrb..
      MPC-HC X64 ile deneyin. Üstelik full HD olarak açacaktır. Windows veya diğer oynatıcılar görüntüde kayıplara neden oluyor.
      Kolay gelsin....

      Sil
  48. Evet bahsettiğiniz durum için yaka mikrofonu gerekir. O süratlerde haliyle sadece rüzgar sesi ön planda olur. Ancak bende bazı durumlarda (motor üstü hariç) rüzgar sesini önlemek için, mikrofon üzerine ince küçük bir sünger parçası yapıştırıyorum. Aynen pfofesyonel kameraman mikrofonları gibi. O zaman o hışırtılı rüzgar veya hava sürtünme sesi kayboluyor.
    Kolay gelsin....

    YanıtlaSil
  49. Merhabalar Eyüp bey,bir sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim..sjcam 4000 wifi modelini android cihazıma bağlı kullanırken video kaydında zoom yapamıyorum..yakınlaştırma tuşuna basınca wifi kapanıyor ve haliyle bağlantı kopuyor

    YanıtlaSil
  50. Merhabalar...,
    Tespitiniz doğru. sjcam4000'lerde bu özellik yok. sjcam4000'ni herhangi bir android cihaza bağlamadan evvel (eğer istiyorsanız ve gerekli ise) zoom yapmanız gerekir. Cihazın yan tarafında bulunan uzun buton sadece wi-fi ye bağlanmayı veya ayrılmayı sağlıyor. sjcam4000'ni bir cihaza bağladığınızda bu butonun tüm özellikleri kapanıyor. Ayrıca android cihaz üzerinden de böyle bir işlem yapamıyorsunuz.
    Umarım bu bilgi işinize yarar.
    Bol çekimler.

    YanıtlaSil
  51. JSCAM sj4000 ler 25 fps çekim de yapabilir mi

    YanıtlaSil
  52. Merhaba, MOV uzantılı videoları mp4 çıkışlı yapmam mümkün değil mi?

    YanıtlaSil
  53. Tabi ki, Aura Video Editör ve benzeri uygulamalarla rahatlıkla dönüştürebilirsiniz.
    Kolay gelsin....

    YanıtlaSil
  54. Merhabalar ben sj5000x elite aldımda video kaydında cihazdan izledigimde herşey normal yalnız pc yükledigimde agır çekinmiş gibi izliyorum acaba bu sorun nedendir

    YanıtlaSil
  55. Merhabalar...,
    Böyle bir durumla ilk defa karşılaşıyoruz. Ancak sjcam5000 henüz yeni bir cihaz sayılır. Kullandığı video proğramı tüm win sürümleri ve Windows video player yazılımları ile uyumlu olmayabilir. Ya da pc sjcam5000'nin çözünürlüğünü farklı algılıyordur. Bunun için önce farklı bir pc video reader proğramı (örn. Media Player Classic veya MPC-HC x64) ile deneyin. Ya da kullandığınız pc video player proğramının, video hız ayarlarını kontrol ediniz.
    Umarım sorununuzu çözer....
    İyi günler.

    YanıtlaSil
  56. sj4000 wifi alıcam kameranın son guncelemesınden sonra 1080ğ60 kare cekebılıyormu

    YanıtlaSil
  57. Merhaba ben de son yazılımı denemedim. Ancak hem 1080p hem de 60 kare! Bu cihazın sensörlerinin bu hızı kayıt edebileceğini tahmin etmiyorum. Muhtemelen "DOĞAN GÖRÜNÜMLÜ ŞAHİN" gibi bir şey olur. Bir üst modeli olan sjcam5000 de olabilir.

    YanıtlaSil
  58. Merhaba 16 gb class10 hafıza taktım merak ettiğim;
    1-hafıza dolduğunda eski kayıtları otomatik silerek üstüne kaydeder mi ?(ayar varmı) Yoksa hafıza dolunca kayıt durur mu ?
    2- Cyclic Record sadece videonun parçalara ayrılarak kaydedilmesi için değil mi? 3 dk ya ayarlasak hafıza dolana kadar biz kayıtı durdurmazsak devam eder değil mi ? Yoksa 3 dk kayıt edil durur mu ?

    YanıtlaSil
  59. Merhabalar,
    Hafıza kartı dolduğunda başa dönmüyor. Car (araba) modun da dahi bunu yapmıyor. Hafıza dolduğunda kayıt duruyor. Hafıza kartı dolduğunda başa dönüp eski kayıtları silip yeni kayıt yapma sadece araç kameralarında mevcut.
    Cyclic record modu; hangi zaman birimine ayarlarsanız, o süre kadar (örn. 3 dak. modu) hafıza kartı dolana kadar 3'er dakikalık çekimler yapar.
    İyi günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyüp bey, hafıza dolduğunda eski kayıtları otomatik silerek üstüne kayıt yapabilecek bir aksiyon kamera yok mu? tşk

      Sil
  60. Eyüp bey cevabınız için çok teşekkür ederim. Batarya konusunda sanırım tek batarya hiç yeterli olmayacak. Hem şarz ünitesi hemde birkaçtane batarya almak istiyorum aliexprese baktım n11 e baktım ancak şarz üniteleri çok basti görünüyor. Daha kaliteli bir şarz ünitesi bulma şansımız yada bir çözümümüz varmı ?

    YanıtlaSil
  61. Merhaba,
    Doğrusu sjcam'lerin kendi orijinal şarj ünitesi. Ya da USB ile PC üzerinden şarj. Aliexpress'te bunların çeşidi bol. Bir kaç batarya birden almak sağlıklı değil. Zira bataryalar kullanılmasa bile "STABİL" durumdayken de ömürleri bitiyor. Bence (kullanım alanına göre) nerede ne kadar süreli enerji kaynağından (elektrik) uzakta çekim yapacaksanız ona göre batarya alın. Piyasadan veya aliexpress'ten şarj ünitesi ve bir/iki yedek batarya ile birlikte set halinde alabilirsiniz. Bu bataryalara uygun farklı şarj ünitesi bulamazsınız. Bataryaların yapısı itibariyle "ÜNİVERSAL" değil bunlar. Kendilerine özgü model.
    Benim fikrim; iki yedek batarya+şarj ünitesi alırsanız doğrusunu yapmış olursunuz.
    Zaten araç kamerası olarak kullanırsanız da, çakmak bağlantısı olduğundan batarya harcamadan oradan enerji alıyor.
    İyi günler...

    YanıtlaSil
  62. merhaba bende windows 10 laptop var ve video maker da mov dosyasını açamıyorum hata veriyor. mov dosyasını ordan düzenleyemiyorum ne yapmam lazım ?

    YanıtlaSil
  63. Merhaba..,
    mov dosya formatı çok popüler olmasına rağmen, bazen windows versiyonları çalıştırmıyor.
    Bence mov formatını avi veya mpeg4'e dönüştürün. Bunun içinde bildiğiniz bir proğram seçebilir veya "AURA VİDEO CONVERTER" kullanabilirsiniz. Çok rahat bir arayüzü vardır.
    Ayrıca sjcam'lerde çektiğiniz videoları hiç bozmadan ve kayıp vermeden en iyi MPC-HC x64 (proğram sembolü 321) ile izleyebilirsiniz.
    İyi günler

    YanıtlaSil
  64. Eyüp bey sizinde baya vaktinizi aldık cevaplar için teşekkürler. Benim aklıma taşınabilir küçük bir power bank kullanmak geldi.Powerankıda kameranın yanına kaska monte etsek nasıl olur. yağmur olmayan havalarda neden olmasın dedim. Sizce sağlıklı olur mu ? çalışmasında bir problem yada aşırı ısınma felan olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrıca ben size teşekkür ederim. Arkadaşlar burada soru soruyorlar tabi ki bilenlerin cevaplaması en doğru olanı. Bilgi saklı kalırsa bilgi veya değeri olmaz.
      Bunu yaptığım için de hiç "HAYIFLANMIYORUM".
      Ancak bir hizmet karşılığın da, ya ücret (bu site de asla olmaz ve düşünülmez) ödenir, ya da bir teşekkür (burada sizden olduğu gibi) edilir.
      Olsun, ben yine de yardıma ihtiyacı olanlara seve seve bilgilerimi aktaracağım.
      İyi günler.

      Sil
  65. Sn. Mir Kuza...,
    Kasttan bahsettiğinize göre motor kullanıyorsunuz. Motorlarda ki elektrik bağlantısı hakkında fikrim yok.
    Powerbank ile yine de sınırlı şarj olacaktır ve bence "sürekli" enerji kullanmalısınız. Motorda bir enerji çıkışı (arablarda ki çakmak çıkışı gibi) varsa veya yapılabilirse, sjcam'lerin "car modu" çok iyi iş görüyor. (çakmak çıkışlı usb/micro usb dönüştürücü)
    32 GB micro hafıza kartı ile, şarj ve kart doldu problemi olmadan full hd kalitede 10 saat kayıt yaparsınız.
    Şayet; kasttan bahsederken bisiklet kaskı ise, bütün bu anlattıklarımı bir kenara bırakıp, evet kaliteli bir power bank ile kullanabilirsiniz. Tabi ki power bank sürekli takılı olmaz. Kendi bataryası dolu veya kullanım esnasında dış bir enerji alımı cihazın "KALİBRASYONUNU" bozar. Evet "car" modunda da batarya takılı olarak usb kaynağından enerji alıyorsunuz ama bu mod da cihazın batarya kaynağını bloke ediyor, sadece direkt enerji kullanıyor.
    İyi günler...

    YanıtlaSil
  66. merhaba,

    3 sorum olacaktı. cevap verirseniz sevinirim.

    1- cihazın hareket sensörü varmı? varsa güvenlik kamerası olarak kullanılabilir mi?
    2- güvenlik kamerası olarak kullanılırsa 32 gb hafızaya sınırsız kayıt (kayıt üzerine kayıt) imkanı var mı?
    3- gece görüş özelliği varmı?tşk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Cihazın "motion detection" seçeneği hareket sensörüdür. Ancak hafıza kartı doldolduğunda başa dönüp silerek yeni kayıt yapmıyor. 32 GB kart 10 saat kayıt yapabiliyor. Hafıza dolunca kayıt duruyor.
      Gece modu yok. Zaten gece modu yazan bu alt gurup cihazlarda görüntü öyle filmler de iizlediğiniz gibi olmaz. Bunu gerçekten gece modu yapan cihazlar epey pahalıdır.
      Benim tavsiyem; araç içinse "araç kamerası" kullanmanız. Çift "ön/arka" kameralı olan. Araç için değilse de tek yönlü kamera yeterli. Araç kameralarının hafıza kartı için "SİL BAŞTAN" uygulamaları var. Üstelik gece görüş olayı, art niyetli kişilerin yüz tespitini yapmaya yeterli olur.
      İyi günler.

      Sil
    2. Merhabalar.
      Cihazın "motion detection" seçeneği hareket sensörüdür. Ancak hafıza kartı doldolduğunda başa dönüp silerek yeni kayıt yapmıyor. 32 GB kart 10 saat kayıt yapabiliyor. Hafıza dolunca kayıt duruyor.
      Gece modu yok. Zaten gece modu yazan bu alt gurup cihazlarda görüntü öyle filmler de iizlediğiniz gibi olmaz. Bunu gerçekten gece modu yapan cihazlar epey pahalıdır.
      Benim tavsiyem; araç içinse "araç kamerası" kullanmanız. Çift "ön/arka" kameralı olan. Araç için değilse de tek yönlü kamera yeterli. Araç kameralarının hafıza kartı için "SİL BAŞTAN" uygulamaları var. Üstelik gece görüş olayı, art niyetli kişilerin yüz tespitini yapmaya yeterli olur.
      İyi günler.

      Sil
  67. bu güzel bilgiler için çok çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  68. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  69. Merhabalar,Sj 4000 Wifiyi av da kullanıyorum. cekimlerle ses kaydı arasında bir uyumsuzluk var. tüfek sesi duyulduktan 30- 40s aniye sonra atış pozisyonu ekrana geliyor. Bu neden kaynaklanıyor olabilir yardımcı olursunanız sevinirim

    YanıtlaSil
  70. Merhabalar...,
    Bu soru; önce şimşek çakıp sonrada gökgürültüsü sesinin gelmesi gibi.
    Tabi ki bu elektronik cihazlarda böyle bir durum söz konusu değil.
    Normal çekimlerde olup olmadığı konusunda bir açıklama yazmamışsınız.
    Eğer normal av dışı (tüfek sesi olmadan) çekimlerde de bu gecikme oluyorsa, cihazın senkronizasyonu düzgün çalışmıyordur. Bunun ayarlarla düzeltilebilecek bir çözümü yok. Bunu da ancak cihazı formatlayarak veya yazılım güncellemesi yaparak düzeltebilirsiniz.
    Şayet; "sadece" av esnasında ve tüfek atışlarında bu gecikmeyi yapıyorsa, cihaz yüksek tüfek sesi patlamasında dolayı bu gecikmeyi yapıyor. (Biraz teknik olarak açıklamak zorundayım)Zira o esnada çok yüksek bir ses (sonik patlama)şok dalgası oluşuyor ve bu yüksek ses, görüntü kaydıyla birlikte cihazın düzgün çalışmasını bozuyor.
    Bu iki açıklamayı göz önüne alarak çözümü bulacağınızı düşünüyorum.
    Bol avlar.....

    YanıtlaSil
  71. Araç kayıt cihazı olarak kullanılsa sorun çıkar mı?(Sürekli çakmaklığa bağlı ve araba moduna alınca şarj olmaya başlayınca otomatik kayda başlıyor. Şarj kesilince otomatik kapanıyor.)Çakmaklık kontağa bağlı...
    Bazı yorumlarda yanıyor falan denmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yanıt vermiştim ama burada göremiyorum ve yeniden yanıt vereyim. Öncelikle ucuz ürünlerden kaçının. Tüm yan sanayi ve malum ülke aparatları son derece "GÜVENSİZ". Benim aracımda da çakmak gözünden enerji alıyor. Hiç sorun yaşamadım. Kontak kapandığında çakmaklık elektriği otomatikman kesilir. Ama yine de tedbir olarak bağlantıyı çakmaklıktan
      çekin.
      iyi günler

      Sil
  72. slm
    kamerayı yeni aldım kayıt ettiğim görmek için bilgisayara bağladığımda sd kartı görmüyor 2.sorunum telefonuma wifi bağlanamıyorum hepsini yaptım programı kurdum wifide bağlandım ama proğramında görüntü göremiyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bir şekilde yanıtlarım gözükmüyor. Editör siliyor diyemeyeceğim zira bunu yapmaz.
      Cihazı pc ye bağladığınızda sjcam ekranında "mass storage" ve "PC cam" seçenekleri gözükür. pc cam malum, bilgisayara cam vazifesi yapar ve kullanmanız gerektiğinde tavsiye ederim. Mass storage ise cihazın kayıtlarını görmenizi sağlar. Buradan yapmak istediğiniz seçenek için OK dersiniz. sjcam'ı açma kapama düğmesinden tamamen kapattığınızda da pili şarj eder. İkincisi ise; sjcam max. 10 mt mesafeye (açık alan) kadar wifi bağlanır. Bağlanma sıralamasını olması gerektiği gibi yapmazsanız sonuç olumsuz olur. Önce mobil cihaz üzerinde sjcam proğramını açıp, sonra sjcam cihazının wifi bağlantısına, bağlantı kurulana kadar basılı tutmanız gerekir.
      Eminim bunları sizde biliyorsunuzdur. Ancak tüm bunlara rağmen cihaz hala, hem pc bağlantısı hem de wifi bağlantısı konusunda sorun çıkarıyorsa, ya "reset" fabrika ayarlarına dönün, ya da internet üzerinden yazılım güncellemesi yapınız.
      Kolay gelsin.

      Sil
  73. 16gb karta 720p 30fps de ne kadarvsüre kayıt yapılır

    YanıtlaSil
  74. 16gb karta 720p 30fps de ne kadarvsüre kayıt yapılır

    YanıtlaSil
  75. Merhaba,
    16GB kart 720p de 5 saat kayıt yapar. Eğer araç kamerası veya spor,yürüyüş aktivitelerinde kullanacaksanız, 32 GB hafıza kartı tavsiye ederim. 720p de 10 saat kayıt yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  76. araç şarj aletlerinin 850 amper veya 1000 amper olmasının bir önemi varmı? kullanılan kameralarda araç şarj aletleri ilgi ayrıntılı bilgi yok.

    YanıtlaSil
  77. Merhabalar...,
    1000 amper olması daha doğru. Zira araç elektrik akımı 12 volt. Haliyle amperin yüksek olması, cihazın şarj esnasında zorlanmamasını sağlar.
    Tavsiyem; Malum ülke ürünü ucuz ve yan sanayi şarj cihazı kullanmayınız. Çok çabuk ısınıp yanıyorlar.
    İyi günler.......

    YanıtlaSil
  78. Merhabalar,
    Bu aksiyon kameralarda (sj serisi) "SÜREKLİ KAYIT" özelliği yok. 32 GB hafıza kartı kullanırsanız 1080p de 4 saat, 720p çekimde 10 saat kayıt yapabilirsiniz.
    Ancak hafıza dolduğunda duruyor. Yedeklemeniz veya silmeniz gerekiyor.
    Sürekli kayıt yapan (araç için düşünüyorsanız)bir kamera almak istiyorsanız, burada adını yazamam (reklam olur) ama internetten SÜREKLİ KAYIT yapan cihazları bulabilirsiniz. Zaten araç kameraları sürekli kayıt yapacak şekilde üretiliyor.
    Umarım yardımcı olmuştur.

    YanıtlaSil
  79. Nasıl bi hafıza kartı kullanılmalı farkedermi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanım alanınıza bağlı. Eğer spor amaçlı veya uzun çekimlerde (araç kamerası vb) kullanacaksınız mutlaka 32 GB ve yüksek hızda hafıza kullanmanızdan fayda var.

      Sil
  80. Sayın Eyüp Bey, SJ 5000X Elite aldım. Fakat alır almaz elimde dolaşarak çekim yaparak denemek istedim. 1 dakika çekim yaptıktan sonra renklerde kaymalar ve görüntüde bozulmalar oluşuyor. Sürüm versiyonu 1.47 idi son sürüm 1.49'u yükledim değişiklik yok . masa üzerine sabitleyip çekim yapsam da 1 dakika civarı sonra renklerde bozulma oluşuyor. Bu cihazların servisi hakkında bilginiz varmı ? saygılarımla

    YanıtlaSil
  81. Merhabalar,
    Öncelikle bu cihazların Türkiye İthalatçı firması olmadığından, haliyle kurumsal bir servisi de yok. Bunlar fake (gopro taklidi) olduğundan hiç bir firmada servisini üstlenmiyor. Ancak Yurt dışı değil de Türkiye satışı ise aldığınız kişi veya ticarethane ile irtibat kurabilirsiniz. Eğer yurtdışı ve muhtemelen Aliexpress kaynaklı bir satın alma ise, oradan da yazışma yapabilirsiniz. Her ne kadar fake ürünlerde olsa satıcı firma yardımcı oluyor. Tüm bunların dışında bir durumla karşı karşıya kaldıysanız; önce fabrika ayarlarına dönmeyi deneyin. O da yeterli olmaz ise ve şayet İstanbul'da ikamet ediyorsanız, Kadıköy Yazıcıoğlu pasajı ve civarında bunlarla ilgilenen elektronikçiler var.
    Tüm bunlar çözüm getirmez ise, size bunları ithal eden bireysel bir kişinin telefonunu verebilir ve ona sorabilirsiniz. Belki sorunu çözebilir.
    Kolay gelsin, iyi günler.

    YanıtlaSil
  82. Merhaba Eyüp Bey,
    Sjcam 4000 wifi var elimde. Çektiğim videoları telefona ekledikten sonra telefondaki videoya hiç ses gelmiyor. sjcam den çıkan seste az geliyor. Bir bilginiz var mıdır?
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  83. Merhabalar,
    Evet sjcam'lerin ses fonksiyonları yeterli değil. Özellikle housing içindeyken bu sorun ikiye katlıyor. Fakat bahsettiğiniz kadar kayıp olmaması gerekiyor. Öncelikle makinenizde format atmayı (menü kısmında var) deneyin. Hala devam ediyorsa, çektiğiniz videoları bilgisayarda tekrar format (örneğin, AVİ'den mp4'e, MOV'a) dönüştürmeyi deneyin ve bu dönüştürmede ses ayarlarında en yüksek seviyeyi seçin. Bunun için en kolay programlardan biri olan MOVİMAKER'ı kullanın. Hem Türkçe hemde çok basit bir program. Tüm bunlarla uğraşamam derseniz, kayıt esnasında kullanmak için micro USB'li harici bir mikrofon kullanmanızı öneririm. Çok kaliteli bir ses kaydı için GoPro'dan başka bir "ÇARESİ" yok.
    Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sjcam 5000x Elite kameramla beraber gelen 32 gb sd kartımı kullanıyorum. 4-5 video çekimi yaptıktan sonraki çekimlerimi ne kameradan ne de bilgisayardan izleyemiyorum. Dosya var ama açılmıyor. Sebebi ne olabilir?

      Sil
  84. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  85. Eyup bey merhaba
    Sj4000 wifi yeni aldim. Kisa kayitlar yapip izledigimde goruntuler ekranin alt tarafindan pixelleserek gorunuyor. Ayar proplemi olabilirmi. Kayit esnasinda cihazda yada wifi baglantili ekranda sorun yok.

    YanıtlaSil
  86. Merhabalar, sorunu tam anlayamadım. Daha doğrusu böyle bir problemi ilk defa sizden duydum. Normalde olmaması gerekir. Eğer görüntüyü fotoğraflayıp mail ile (guneseyup@gmail.com) yollayabilirseniz daha net anlamış oluruz problemi. Eğer bu kadar uğraşamam derseniz, makineye format atınız. (fabrika ayarlarına dönün) Yine de sonuç alamazsanız, sitesinden güncelleme (yazılım) yapınız.

    YanıtlaSil
  87. Eyüp bey tam tatilin ortasındayım ve cihaz cektiğim videoları resimleri göstermemeye başladı.2 gün kullandım topu topu,cihazın playback kısmında videolar gözüküyor ama simsiyahlar,basıncada çalışmıyorlar.Umarım görüntüler gitmemiştir,çok güzel kareler yakalamıştım.Sizce sorun nedir? 32gblık kutunun icinden cıkan sd card kullanıyorum.Bu arada cihaz M20.Yurtdışın tatilinde olduğumdan dolayı bütün keyif kaçtı,yaklaşık 10gb'a yakın video ve resim vardı:(

    YanıtlaSil
  88. İyi tatiller...,
    Malum bu cihazlar gopro'ya alternatif "FAKE" ürünler. Artı fake'in de fake'leri var. Her ne kadar sjcam'ler (4-5) kendilerini yenileseler ve update proğramları olsa da maalesef video ve fotoğraf işlemcileri (cmos sensörleri) 2ci sınıf. İşte bu yüzden zaman zaman bu tip arızalar göstermekte. Şimdi yapmanız gereken; çekmiş olduğunuz video ve fotoğrafları bir PC'ye veya tablete aktarıp muhafaza etmek. Bunu daha sonra düzeltebilecek (hata durumuna göre) yazılımlar var. Sonra yeni bir hafıza kartı alın 32 GB olması gerekmiyor. Zira bazı fake ürünler yüksek kapasiteli hafızaları düzgün işleyemiyor. 16 GB ve yüksek hızlı kart edinin. Elinizde ki kart hasar görmüş olabilir. Bunlardan sonrada makinenizi fabrika ayarlarına döndürün. Hala arıza devam ederse, sitesinden yeni versiyonunu yükleyiniz. Tabi ki bunun için bir flash karta ihtiyacınız olacaktır. Çektiğiniz videoları ve fotoları kart dolana kadar beklemeden yedekleyin. Umarım bunlar yardımcı olur.
    İyi günler...

    YanıtlaSil
  89. Eyüp bey mrb.cihazı balık tutarken yaptığım avları kaydetmek için almak istiyorum şapkaya yada göğüs kısmına takabileceğim bir aparatı varmıdır?ve genelde sokak ışıklarının olduğu yerde gece avlanıyorum.görüntü kalitesi yeterli olurmu?

    YanıtlaSil
  90. Merhabalar....
    Evet bunun bir çok aparatı var. Göğüs aparatı pek kullanışlı olmaz. En doğrusu kafa aparatı. Ancak; bu cihazı balık tutarken kullanmak için su geçirmez "HOUSİNG" içinde korumalısınız ve buda cihazı ağırlaştıracaktır. Haliyle şapka veya bere gibi giysilere tutturamazsınız. Bu cihazları kafada tutabilmek için kask tarzı ürünler gerekir. Sizin yapmanız gereken; bir kafa bandı (internet sitelerinde veya foto malzemeleri satan dükkanlarda) alıp, önce kafanıza takıp sonrada üstüne bere gibi giysi takmanız. Tabi ki bu bantlarda, kafayı sıktığından uzun süreli kullanımlarda baş ağrısı yapıyor. Benim fikrim; bir inşaatçı kaskı alıp, cihazın paketinden çıkan vidalı metal ayakları bu kaska takmaktır. Bol avlar.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar merhaba.
      Sizin için üç adet farklı sjcam aksesuarı linki yolluyorum. Bu linkleri açtığınız da umarım işinize yarayacak birşey bulursunuz.
      1-https://tr.aliexpress.com/item/Shoulder-Strap-Mount-Harness-for-gopro-sjcam-Camera-Gopro-Hero-4-sp
      2-https://tr.aliexpress.com/item/Elastic-Adjustable-Head-St
      3-ttps://tr.aliexpress.com/item/GoPro-Accessor
      Bol avlar.....

      Sil
  91. Gece çekimleri için bir şey söyleyemem. Işığın şiddetine bağlı. Ben araçta yol kamerası olarak kullanıyorum ve gece karayolları ışıklandırmaları yeterli oluyor.

    YanıtlaSil
  92. Merhaba Eyüp bey. Yaklaşık 1 ay önce sj5000 wifi modelini aldım. 32 gb hafıza kartı ile 1080 kalitesinde kullanıyorum. Yaptığım bazı çekimleri hızlı modu varmış gibi hızlı kaydediyor. Örneğin 30 dakikalık görüntüyü 3 saniye olarak kaydetmiş. Acaba ayarlarda mı bir sıkıntı var, cihazda mı? Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın yanıt verip vermediğimi hatırlamıyorum. Umarım şimdiye kadar sorunu çözmüşsünüzdür. Eğerçözülmediyse, öncelikle fab. ayarlarına dönünüz. Veya kartı formatlayınız. Yine devam ederse sjcam sitesinden yazılım yükleyiniz. Tüm bunlara rağmen devam ediyorsa, kayıt döngü süreçlerini kontrol ediniz. Ayarlar kısmında çekim sürelerini belirleme sekmesi vardır. Yani sn. veya dak. sınırlaması. O ayarı off konumuna alınız. Ayrıca otomatik kapanma modu da vardır. Belirlediğiniz sürede çekim yapar, sonra makineyi komple kapatır. Bunları şimdilik daha seri kullanana kadar "OFF" konumuna alınız.
      Kolay gelsin.

      Sil
  93. Eyüp Bey tşk ederim verdiğiniz bilgiler için linkleri açamadım yanlız,aliekspresin ana sayfasına yönlendirme yapıyor.birde şunu öğrenmek istiyorum sj cam 4000 wifi li ve wifisiz iki modeli bulunmakta az bir fiyat farkı var aralarında sizce hangisini almalıyım wifi özelliği sizce çok önemlimidir?

    YanıtlaSil
  94. Eyüp bey merhaba
    Sorulan sorulardan verdiğiniz yanıtlar harika.
    Benim de ufak bir sorum olacakolacak.
    Daha öncede SJ4000 kullanıcısıydım 31 Aralık ta zıpkın ile dalışımda 18 mt.de kameramı düşürdüm görüş az oldugundan bir daha bulamadım.Yeniden aldım bubugün kayakta kullandım üstünde 32gb hafıza karti mevcut,ancak eski kameram sınırsız sürede cekim yapıyordu,yeni kameram sadece 3 dakikalık periyodlar da çekim yapmış buda sıkıcı bir durum bunu sınırsız cekim için hangi konuma getirmem gerektiğini 05322120383 nolu telefonuma watsaptan veya normal mesaj ile bildirebilirseniz çok memnun olacağım.Saygılar
    Abdullah

    YanıtlaSil
  95. Merhabalar! Yazınızı yeni gördüm kusura bakmayınız. Cihazınızda ki menüden "SÜREKLİ KAYIT" ve "ARALIKLARLA KAYIT" sekmelerinin ayarlarını "KAPALI" konuma getiriniz. Bu suretle sd kart dolana kadar (760P 10 saat) kayıt yapar. Ancak şuna dikkat etmeniz gerekir; yine menüler kısmında "CAR" modu (sürüş) vardır. O moda dikkat ediniz. Eğer "ON" konumundaysa "SÜREKLİ KAYIT" yapar, hafıza dolunca baştan başlayarak eski kaydı silip yeni kayıt yapar. Kolay gelsin....

    YanıtlaSil
  96. Herkesin sorununa çözüm bulmuşsunuz umarım benim sorunumu da çözersiniz.SJcam6 legend air aldım. Birkaç kez kullandım ancak şu anda şarjda her türlü işlemi yapabilmeme rağmen şarjdan çıktığı anda kapanıyor ve şarja takmadan bir daha açamıyorum. İade sürem henüz var. Sorun kolayca giderilemeyecekse iade etmeyi düşünüyorum. Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  97. Merhabalar,
    Bu bateri kaynaklı olabilir. Muhtemelen pil şarj etmiyor. Zira elektriğe taktığınız da çalışıp sonra çalışmaması bu olabilir.
    Öncelikle pilin kutuplarının (+/-) doğru ve pilin yuvasına iyice oturduğundan emin olunuz. Eğer pil yerine düzgün ve doğru yerleştirildiyse elektriğe taktığınız da ekranda şarj ediliyor sembolünü görürsünüz. Aynen cep telefonlarında olduğu gibi.
    Tüm bunlardan sonra arıza tekrar ediyorsa, ayarlar kısmından format (fabrika ayarları da diyebilir) atınız.
    Format sonrası da devam ederse, sitesinden yeni versiyon yazılımını yüklemeniz gerekir.
    Dikkat etmeniz konu; sizin garantiniz devam etmekteymiş. Format atma problem yaratmaz. Ama yazılım yükledikten sonra da arıza devam eder ve siz garanti kapsamında iade etmek veya servis isterseniz "CİHAZA YAZILIM YÜKLEMEYE ÇALIŞIP İŞLEMCİYE ARIZA VERMİŞSİNİZ" diyebilirler. Bu durumda da "GARANTİ DIŞINA" çıkar, ücretli yaparlar ve neredeyse cihazın fiyatını bulur.
    Umarım cihazı Türkiye'den almışsınızdır. Zira Türkiye yurtdışı (aliexpress, amazon vs) paket ücretleri 80-100 TL'den başlıyor.
    Evet uzaktan verebileceğim yardım ve bilgiler bunlar.
    Bu bilgiler ışığında umarım düzelir.
    İyi günler......

    YanıtlaSil
  98. Eyüp Bey öncelikle sjcam ile ilgili bloğunuzun çok faydalı olduğunu belirtmek isterim. Benimde elimde sj4000 wifi var 32gb lık hafıza kartım var dediğiniz özellikleri kapamama rağmen videolar 39:59 süre olunca şarjı bitmemesine rağmen kendiliğinden kaydedip kapanıyor. Bir türlü bu sorunu çözemedim yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  99. Benim sj4000 wifi kameran var deneme amaçlı 1 gb sd kart taktım ama video çekemedim her deneyişimde Küme Hatası Lütfen Biçimlendirin. Hatasını verdi her biçimlendirdim yine aynı hatayı verdi sürekli veriyor 1 video çekemedim neyse uygulamasını indirdim uygulamada video başlatabiliyorum çekiyor ama kendisi başlatmıyor yardımcı olun lütfen

    YanıtlaSil
  100. Merhabalar, Evet uygulama indirmeniz doğru. Ancak uygulamadan sonra "ÇEKİYOR AMA BAŞLATMIYOR" anlamadım. Video çekiyor, pekala nerede başlatmıyor. Kendi ekranında mı çekileni göstermiyor, yoksa ki herhangi bir cihazda mı? Sadece "BAŞLATMIYOR" açıklarsanız iyi olur.
    İyi günler......

    YanıtlaSil
  101. Merhaba; SJ4000wifi kamerayi yeni aldim. SD kart taktigimda "Küme hatası. Lutfen bicimlendirin." Uyarisi aliyorum ve farkli kartlar da denememe ragmen her seferinde ayni uyari sabit kaliyor. Fat32 format yaptim. Yardimci olabilirmisiniz? Iade edebilirim urunu.

    YanıtlaSil
  102. Merhabalar..,
    Öncelikle SD kartınızı bilgisayarda biçimlendirin daha sonra da cihaz üstünde biçimlendirin. sjcam'lerin genelde kart tanımamazlık sorunu yoktur. Eğer bunlara cevap vermiyorsa cihazı fazla kurcalamadan (garanti koşullarını) aldığınız yerle görüşün. Son olarakta; bunlar zaten gopro'ya taklit ürünler ve piyasada taklidin taklidi de var.
    Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  103. eyüp bey merhaba sj 4000 biçimlendir dedim bütün kayıtarım gitmiş görünüyor neden gitmiş olabileceği hakkında bilginiz var mı teşekkürler

    YanıtlaSil
  104. Erdinç bey iyi akşamlar...
    Biçimlendirme bir nevi pc'ye format forma atma gibidir. Nasıl ki formatlama da tüm bilgiler siliniyorsa, biçimlendirmede aynıdır. Bir şansınız olabilir. Bilgisayara "RECUVA" ücretsiz beta versiyonunu indirin ve hafızayı (muhtemelen hafıza kartı bilgilerinin silinmesinden bahsediyorsunuz) taratın. Kurtulma ihtimali olan foto, video ve belgeler kurtulabilir. Ekran yüzüde Türkçe ve kolay kullanımlı silinmiş dosya kurtarıcısıdır.
    Kolay gelsin.....

    YanıtlaSil