16 Nisan 2015 Perşembe

EN SON NE OYNADIM 5?


Son zamanlarda otomobil yarışları gündemimden düşmüyor. Assetto Corsa her daim favorim, bir yandan da Ps 4'de Driveclub'a başladım. Assetto Corsa için çok şeyler yazmıştım zamanında, biraz Driveclub hakkında yazacak olursam, öncelikle kimi oyuncuların ve eleştirmenlerin yerden yere vurduğu kadar kötü bir oyun olduğunu düşünmediğimi söyleyebilirim. Oynanış arcade tarzında, evet bu simülasyon tutkunlarının pek sevmediği bir durum, özellikle de konsollarda Gran Turismo ve Forza serilerine alışık olanlar için biraz yadırganacak bir tarz. Ama oyun o kadar da arcade değil, yani bir nfs kadar bas gaza oraya buraya çarp geç tarzında değil, yolunuzda doğru gitmeye çalışıyorsunuz. Ayrıca araç içi kamera sistemi ve dinamik hava efektleri çok başarılı, işte bu nedenlerle oynanmayı hak ediyor bence. Oyunda beni en çok kızdıran ve saçma bulduğum özellik ise siz ne kadar doğru gitmeye çalışsanız da diğer araçların size gelip sürtünmeleri, çarpmaları gibi pek çok tahrik edici unsuru bulunduruyor olması. Bu kısım olmasaymış daha eli yüzü düzgün bir oyun olurmuş kanaatindeyim. Bu oyun hakkında söylemek istediklerimi özetleyecek olursam, bir Gran Turismo yada Forza serisi olmadığını ve konsollarda bu kalitede oyun bekleyenleri şimdilik tatmin etmediğini söyleyebilirim. Bu oyun Playstation'da Gt severleri bir nebze oyalayacak bir tadımlık oyun bence, ama Playstation'un tanıtım aşamasında gösterildiği gibi çok büyük umutlarla çıkarılmasına rağmen, asla bir Gt serisinin yerini dolduramayacak hatta yanından bile geçemeyecek kalitede, onu da bilin. Ama dediğim gibi Gt serisini bir yere bırakacak olursak bir süreliğine Ps 4'deki yarış kıtlığını gayet iyi dolduruyor, tabii sadece Gt gelene kadar. 

Konsolu bir tarafa bırakırsak, benim açımdan Pc cephesinde şu an oynadığım ve övebileceğim herhangi bir oyun yok. Sadece Assetto Corsa ve Project Cars'a bakıyorum, onun dışında Pc cephesinde yeni bir oyun oynamadım. Bunda bilgisayarımın bozulup tamire gitmesi de etkili oldu tabii. Bilgisayarım servise gidince android oyunlarına sardım bir süre. Gelin android oyunlarını 3. paragrafta konuşalım.

Android'de keşfettiğim basit ama saran küçük oyunlardan başlayacak olursam. Öncelikle Traffic Racer'ın gönlümde taht kurduğunu söyleyebilirim. İzometrik bakış açısıyla oynanan bu oyun trafikte envai çeşit makaslar attığınız ve ne kadar iyi makas atarsanız o kadar çok para toplayıp daha güzel arabalar aldığınız bir oyun. Beni bayağa sardı. Videosu da aşağıda. İzleyin bakın, eminim sizin de ilginizi çekecektir. 



İkinci Android oyunum ise Can Knockdown. Elinize toplar alıp sürükle bırak yöntemiyle attığınız ve farklı şekillerde dizilmiş konserve kutularını devirmeye çalıştığınız bu oyun da oldukça eğlenceli ve uzun saatler vaat ediyor. Onun oynanış videosu da aşağıda efendim.



Bu yazımda son olarak bahsetmek istediğim diğer bir Android oyunu ise Zombie Hq. Gene izometrik bakış açısıyla oynanan bu oyunda, birbirinden farklı haritalarda birbirinden farklı zombi türlerini alt etmeye çalışıyoruz. Silah ve ekipman geliştirme özellikleriyle ve de level atlama tarzıyla benim oldukça hoşuma gitti. Mutlaka bakın. Üstelik oynaması ücretsiz. Videosu mu? O da aşağıda.



Sağlıcakla kalın dostlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder