1 Mart 2015 Pazar

Agatha'nın Anahtarı (Ahmet Ümit)


Ahmet Ümit'i çok severim ve polisiye yazmasına karşın kitaplarında gördüğüm edebi üslup ile benim için ayrı bir yerdedir. Bugün sizlere son okuduğum kitabı hakkında düşüncelerimi yazmak istiyorum.

Bu sefer elimizde bir polisiye öykü kitabı var ve kitaba ismini veren Agatha'nın Anahtarı adlı öykü ile başlıyor. Açıkçası ben en çok da bu hikayeyi beğendim. Bir okur olarak eleştirilerime gelirsek eğer, sonrasındaki hikayeleri Ahmet Ümit gibi bir yazar için biraz sığ buldum. Bu kitap başka bir yazarın elinden çıksa beklentilerimi daha düşük tutacağımdan sanırım daha fazla tatmin ederdi beni. Ama Ahmet Ümit'in diğer hikaye kitapları olan Aşk Köpekliktir ve Şeytan Ayrıntıda Gizlidir'e göre öyküler biraz basite kaçmış gibi geldi. Fakat yine de vaktimi boşa harcattığını düşünecek kadar insafsız değilim. Kitabı tek başına değerlendirirsem okunmaya değer olduğunu söyleyebilirim.

Şu anda da elimde gene bir Ahmet Ümit kitabı olan Bir Ses Böler Gece'yi var. Yarısını çoktan geçtim. Bu kitap hakkındaki düşüncelerim ise daha şimdiden çok çok olumlu. Bitirince bu kitaba da hemen değinmek istiyorum ki Ahmet Ümit gerçekten döktürmüş bu romanında. Yazara büyük bir saygı duyarak çeviriyorum her sayfayı.

Evet. Şimdilik bu kadar. Başka bir yazıda görüşmek üzere dostlar, sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder